ArCADia-ARCHITEKTURA je průmyslově specifický modul systému ArCADia BIM postaven na technologii BIM (Building Information Modeling). Program lze použít k vytvoření profesionální architektonické dokumentace. Především je určen architektům a všem kteří vytvářejí projekty a modely budov nebo rekonstrukcí.

Modul ArCADia-ARCHITEKTURA se používá pro objektově orientovanému vytváření profesionálních architektonických půdorysů a řezů, pro tvorbu interaktivních 3D náhledů a realistickou vizualizaci. Program nabízí speciální stavařské funkce, jako je tvorba stěn, oken, dveří, základů, stropů, schodů, střech, ...automatické řezy, automatické kótování nebo importování tvarů objektů z jiných programů.

Základní vlastnosti modulu ArCADia Architektura

STĚNY:

  • Vkládání obloukových, jedno a vícevrstvých stěn.
  • Možnost transformace 2D výkresu vytvořeného z křivek nebo úseček do půdorysu jednoduchých nebo vícevrstvých stěn, virtuálních stěn nebo základů.

SKRIPTY PRO OKNA A DVEŘE:

  • Vkládání oken různých tvarů (kruhové, trojúhelníkové, s obloukem apod.), včetně možnosti nastavení horizontálního a vertikálního dělení a definování viditelnosti okenních parapetů nebo řezání samotného otvoru (bez okenního parapetu) do stěny ve tvaru speciálních oken (dveří).
  • Vkládání jednokřídlých a dvojitých klenutých dveří včetně dodatečného bočního nebo horního osvětlení.
  • Do knihovny skriptů byly přidány nové okna; jednodílná, dvoudílná a trojdílná s možnostmi přidání příček nebo ventilačních oken.
  • Kromě toho byly do knihovny dveří přidány posuvné, kyvné i evakuační dveře.

OTVORY DO STĚN:

  • Vložení otvoru o nastavené šířce a výšce do stěny z levé a pravé strany (vkládání v libovolné výšce).
  • Možnost vložení výklenku s předem stanovenou hloubkou.

PODLAHY:

  • Vložení jakékoliv podlahy označením jejího tvaru.
  • Vložení podlahy na zem v místnostech nejnižšího podlaží.
  • Zadávání otvorů do stropu automaticky nebo ručně.

SLOUPY:

  • Vložení svislých a šikmých ocelových sloupů.
  • Vložení horizontálního ocelového objektu.
  • Vložení profilového rámu ze souboru .f3d, který je považován za jeden prvek, ale může být rozložen a zobrazen jako jediný prutový prvek (který má být přesunut a upraven samostatně).
  • Vícenásobné vkládání tyčových prvků s definovaným množstvím, roztečí a směrem vkládání.

SCHODY:

  • Vytvoření točitého schodiště vloženého s nebo bez sloupu.
  • Vložení jednotlivých ramp nebo ramp s podestou.

STŘECHY:

  • Automatické a volné zasunutí šikmých střech, včetně všech možností úprav (změna na šikmou nebo sedlovou střechu, změna výšky podkrovní stěny a samostatného libovolného sklonu).
  • Vložení oken a otvorů do střechy.
  • Vložení střešních vikýřů (oken pro vikýře).
  • Vložení dřevěné konstrukce z programu R3D3-Frame 3D (střešní sklony exportované do R3D3-Frame 3D jsou strukturálně vypočteny, zatímco střešní konstrukce je vrácena do ArCADia-ARCHITEKTURA).
  • Vložení šrafů střechy.
  • Automatické nebo ruční vkládání okapních žlabů.
  • Vložení odtokových trubek, které automaticky detekují žlab a úroveň terénu.
  • Automatické nebo ruční vkládání hřebenáčů.
  • Vložení komínových, větracích a odsávacích průduchů.
  • Vložení sněhových zábran: sněhové ploty, sněhové drtiče a překážky.
  • Možnost definovat typ střechy před vložením.
  • Při vkládání střechy jsou nyní k dispozici i možnosti trasování.
  • Možnost vložení slunečního kolektoru na střechu.

ZÁKLADY:

  • Vložení základového pásu nebo jakéhokoli definovaného místa v půdorysu.

TĚLESA:

  • Kreslení těles jakýchkoliv tvarů s nastavenou výškou. Těleso může být dále použito jako terasa, plošina, mezipatro a podobné prvky.
  • Vložení těles o určené šířce a výšce, např. jako příčných trámů a nosníků, včetně možnosti volby osy nebo hrany.
  • Tělesa se vkládají obdélníkovým obrysem.
  • Úpra těles jejich dělením a vytváření jakýchkoliv otvorů.

OBJEKTY:

  • Importování objektů v následujících formátech: 3DS, aco a o2c.
  • Uživatelem definované symboly (2D prvky) lze uložit do programové knihovny.
  • Projektový balíček umožňující přesunout projekt s importovanými objekty do počítače, ve kterém standardní knihovna objektů tyto objekty neobsahuje.
  • Možnost uložit objekt z libovolné složky systému ArCADia v knihovně, např. Prvek vytvořený z územních formulářů.

ŘEZY A POHLEDY

  • Automatické vytvoření řezu označením čáry řezu budovy, včetně možnosti definovat prvky viditelné v řezu.
  • Vložení lomeného řezu s libovolným počtem zalomení
  • Automatické vkládání prstencových nosníků, které se nacházejí nad nosnou vrstvou stěny (s nastavenými typy stěnových vrstev) v podlahovém prostupu.
  • Překlady viditelné v řezu se automaticky vkládají s okenním a dveřním rámem.
  • Pro urychlení práce s konstrukcí lze řezy automaticky i ručně obnovit.
  • Pohledy lze rozložit se zachováním skupiny prvků a podporou správce projektu.
  • Možnost ukázat řez 3D objektů. Tato volba je ve výchozím nastavení vypnuta, a zapnutím žárovky ji lze změnit z okna Správce projektu.

RENDROVÁNÍ:

  • Materiály pro každý prvek jsou definovány jeho vlastnostmi.
  • Jednoduché (rychlé a snadné použití) nebo pokročilé vykreslování včetně možnosti definovat všechna potřebná nastavení (typ a pozice osvětlení, změkčení stínu apod.).
  • Nová metoda vykreslování pro venkovní a vnitřní fotonové mapování).
  • V různých pohledech lze rendrovat dvě scény: denní a noční pohledy.
  • Okno vykreslování je nezávislé na programu ArCADia-ARCHITEKTURA, který umožňuje pokračovat v práci na návrhu, i během počítání vizualizace.
  • Vícenásobné vykreslování, které zaznamenává pohledy z předdefinovaných kamer.
  • Označení zobrazení budovy s vykreslením jako jediná scéna nebo z vybraných kamer definovaných v programu.
  • Možnost vypnout počítač po multi-renderingu z kamer vložených do návrhu.
  • Analýza denního světla s nastavením data a času, čímž se vytvoří scéna v dnech, která nás zajímají.

POMOCNÉ PRVKY:

Kótování:

  • Automatické kótování celého půdorysu výběrem kótovacích čar (celkem vnější, vnější pro vyčnívající prvky, místnosti a stěny, okna a rámy a také otvory).
  • Přiřazení kótování objektům, které umožňuje automatickou úpravu všech úprav.
  • Úhlové a radiální kótování stěn.
  • Kótování označující délku obloukové stěny.
  • Možnost vložit výšku místa do půdorysu a řezu.
  • Možnost vložit popis prvku (střecha, podlaha, stěna) jak v půdorysu, tak v řezu. (kromě shody je také k dispozici vlajka s popisem materiálu pro označený prvek)
  • Úplná úprava prvků seznamu, doplnění a odečítání materiálů a změny stávajících materiálů.
  • Automatický popis konstrukce střešního nosníku, číslování prvků znázorňující velikost průřezu a délku prvku.

Seznamy a výkazy:

  • Automaticky vytvořené výpisy řeziva pro dřevěné konstrukce vložené do programu 3DD3-Rama 3D.
  • Součty ploch a objemů. Nové výkazy které automaticky sčítají plochy: hrubé kryté plochy, čisté a hrubé podlahové a stavební plochy, jakož i objem. Výkazy zahrnují také: minimální plochu pozemku a údaje o střechách: velikost sklonu a výška hřebene.
  • Nový výkaz ploch střechy, ve kterém budou zahrnuty i délky okapů, rohů, střešních údolí, hřebenů a střešních okrajů, kromě střešních obrysů a výpočtů střešních sklonů.
  • Automatický výkaz střešního příslušenství: délky žlabů, hřebenáčů a tašek, počet vrchlíků a konektorů pro trubky a hřebeny, stejně jako počet krytů a sněhových zábran. Možnost zvolit, které prvky budou zahrnuty do výkazu.
  • Výpis materiálu střechy.
  • Výpis materiálu dosud používaných objektů. Záznam počtu kusů, např. cihel, s možností výběru obalů (palety, balíčky, role), možnost výběru prvků, pro které je seznam vložen. Export tabulky seznamu nebo více tabulek současně současně do jediného souboru.
  • Vložený seznam ocelových tyčí, jak těch definovaných v návrhu, tak i těch které jsou importovány z programu 3DD3-Rama 3D.

Severka:

  • Možnost vložit přízemí a symbol severky do řezu.
  • Provádění závislosti strelky kompasu na základě analýzy denního světla, souřadnic lokality návrhu nebo města uvedeného v seznamu, díky čemuž je rendering vypočten v uvedených dnech a hodinách.

Komunikace s jinými systémy:

  • Objektově orientovaná výměna dat s programem ArCon (obousměrný přenos 3D objektů zapsaných v programové knihovně).
  • Export vzorové stopy do R3D3-Rama 3D, schopnost přenést konstrukce všech střech současně se všemi modulárními osami spojenými v jedné mřížce.
  • Import rámu konstrukce z R3D3-Rama 3D ze souboru F3D.

UPOZORNĚNÍ:

Požadavky ArCADia modulu - Pro umožnění práce s tímto modulem musíte vlastnit i licenci jednoho ze základních ArCADia BIM systémů:

  • ArCADia LT nebo ArCADia nebo ArCADia PLUS nebo AutoCAD 2014/2015/2016/2017.
  • Pokud je tento modul nainstalován pro AutoCAD - vyžaduje se přítomnost základního modulu ArCADia AC.

SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY:

  • Počítač třídy Pentium (doporučuje se Intel Core i5)
  • minimálně 2GB RAM (doporučujeme 16GB)
  • Asi 3 GB volného místa na disku pro instalaci
  • Grafická karta kompatibilní s DirectX 9.0 (doporučuje se 1 GB RAM)
  • OS: Windows 10 nebo Windows 8.1 nebo Windows 7